Használtautó valódi kilóméteróra állás

Az alábbi levél használtautó vásárlók számára tartalmazhat hasznos tanácsokat, ezért szeretnénk közzétenni.

Ügyfelünk az alábbi levelet címezte hozzánk:

Érdeklődnék, hogy Önök egy átvizsgálásra vitt személyautóról meg tudják-e mondani a valós km óra állást?Van-e olyan lehetőség amivel ezt egyáltalán ki lehet mutatni? A kinézett autó szervizkönyv nélküli. Önökön keresztül meg lehet-e tudni valamit az előéletéről? (hol szervizelték ezelőtt, vagy miket cseréltek rajta?) Amennyiben el szeretném önökhöz vinni átvizsgálásra a kinézett járművet a tulajdonosával, körülbelül hány nappal előtte kell bejelentkezni? Nem tudom mennyire vannak lefoglalva, mennyi munkájuk van.Várom válaszukat!

Válaszunk a következő:

  Sajnos nem létezik olyan módszer amivel biztosan meg lehet állapítani egy autóról hogy mennyit futott. Vannak bizonyos jelek amiről esetleg lehet következtetni, de ezt a profi óratekerők/nepperek mindenkinél jobban ismerik, én úgy gondolom profi munka esetén ezek is eltüntetik, nem profi munka esetén meg nem engedik el állapotfelmérésre az autót.

  Az én személyes véleményem az hogy a szervizkönyv se ér túl sokat.Van olyan módszer, első tulajdonosoknál, akik sokat használják az autót, hogy megcsinálják az olajcseréket háziszerelőnél(azért ne álljon be a motor) , majd a kötelező szerviz előtt visszatekerik a megfelelő óraállásra. Így a hivatalos márkaszerviz rendszerében, és a szervizkönyvben is  az alacsonyabb óraállás lesz mindig…
Autó előélet információkkal sajnosnem tudunk szolgálni.  Általában jármű gyártó függő, hogy a szervizek mennyire látnak be a szerviztörténetbe. Belső forrásból tudom, hogy Volvo, Ford és Hyundai esetén például csak a saját hálózatban szervizelteket látja a márkaszerviz, egymáséba nem látnak bele. Fiat is papír alapú, vagy csak nekem hazudták ezt.

Én azt javaslom, hogy az alapján érdemes autót választani, melyik autó mennyire van karban tartva, milyen az aktuális állapota.

A kilóméteróra álás egy autóban szerintem nem sokat ér, egy városi 50 000 Km nyúzás nagyjából egy autópályás 300 000 Km-nek felel meg, ezt tapasztalatból tudom. Saját autómon a városi 10 000 Km alatt annyi hiba jött elő mint kb. 40 000 km hosszabbtávú használat alatt.

Takács Lajos

AutoAudit csapata

 

21 hozzászólás a(z) “Használtautó valódi kilóméteróra állás” bejegyzéshez

  1. 2013. december 31-én vásároltam egy X5-ös gépjárművet, melyet az adás vétel előtt egy budaörsi szakszervízben (márkaszervízben ) vizsgáltattam át.
    A kocsi rendelkezik hátsó DVD lejátszó rendszerrel, melyet idén nyáron nyaraláskori utazáskor szerettünk volna használni, de nem tudtuk beüzemelni, majd egy kecskeméti márkaszervízbe elektromos szakemberrel átvizsgáltattuk a kocsit, ahol megállapították, hogy a lejátszó vevőfeje hibás, valamint a kijelzők és a lejátszó közötti kábelkorbácsok hibásak, lehet zárlatosak. Mondtuk, hogy pedig a kocsit az adás – vétel előtt márkaszervízben átvizsgáltattuk, de erre a hibára nem mondtak semmit, nem volt benne a hiba az általuk átadott papírokban, listában.
    A kábelkorbács beszerzése már csak bontóból lehet, a vevőfej egység meg pár százezres tétel lenne.
    Magán személytől vásárolt kociról lévén szó a szavatosság fél éve már lejárt.
    Ilyen esetben mit lehet tenni, mikor szervíz átvizsgálás is volt, és mégis megállapítható, hogy a vásárlás előtt is rossz volt a rendszer.
    Válaszukat várva.
    Tisztelettel Roboked

  2. Udvozlom! Sajnos en is beleszaladtam egy eladas utani hibaba. Par napja eladtam egy autot,akkor meg nem is volt vele lathato,hallhato baj… Masnap hivott a vevo,hogy kopog, zorog a motor,ill mar be sem indul. Teljes meglepeteskent ert,mivel en 38000 km tettem meg vele hiba nelkul o meg kb 300 km es maris beutott a krach… 3 napra erre ujra felhivtak, kiderult elszakadt a vezermuszij,oda a vezerles,szelepek…. summa summarum 250 000 ft ot ker toluk a szerviz. Aminek legalabb a felet tolem varnak! Perrel fenyegetoznek, es meg a kocsi visszahozasan is gondolkodnak…
    Kerdesem a kovetkezo, bar olvasva a bologot, maganszemelykent nekik kellene bizonyitani, MIT TEHETEK? ill MIT KELL TENNEM? Termeszetesen ugyvedet is meg fogok keresni,de az onok velemenye is erdekelne. Azt meg el kell mondanom,hogy a vevo utolag azt mondja en nem szoltam neki…bar en elmondtam tobbszor is,hogy en szervizben soha nem jartam a vizsgan kivul…. csak benzinkuton. Nem nagyon ertem miert nekem kellett volna elmondanom hol nem jartam,mit nem csinaltam a kocsival. Valoban keves volt azt elmondanom mit csinaltam a 2 ev alatt amig enyem volt a kocsi?? Anyit meg kiegesziteskent hogy egy Astrarol van szo es ez a javitas a vetelar fele…. szoval igy nezve borsos osszegrol van szo. Valaszukat elore is koszonom.

    • Kedves László!

      Nem vagyok sem bíró sem jogász, az esetleges per kimeneteléről szerintem senki sem tud biztosat mondani, egy biztos hogy neki kell bizonyítania mindent.

      Véleményem a következő:
      Minden létező használtautó vásárlásról szóló cikkben az az első tanács, ha megvetted, a félretett száz kétszázezerből szervizeld le, ha igazolhatóan nem volt motanában vezérlés cserélve benne. Ettől függetlenül sokan ruletteznek, vagy 19-re lapot húznak.

      Logikai eszmefuttatásom:
      Kopó alkatrészekre még új autónál sincs garancia, nem is lehet , azért kopó.
      A Kopó alkatrészek definíciója: gyártó által van élettartama, és utána cserélni kell.
      A Vezérlés egyértelműen kopó alkatrész.
      Ha eladás pillanatában működött, akkor a hiba a vásárlás után keletkezett.(A vezérműszíj szakadás azonnali leállás)
      Vásárlás utáni hibáért az új tulajdonos felel.

      Amúgy egy ilyen esetben nagy szerencse ha “csak” kettőszázötvenezer Ft-ból javítható az autó, én örülnék neki. Ebből a vezérlés komplett (+olaj szűrők) csere számlára munkadíjjal simán csak egy százas lehet, tehát a tényleges kár amúgy sem lehet több 150 ezernél…

      • Kedves László, Takács Lajos!
        Nagyon érdekes volt olvasni a történetet. Megérné jobban körüljárni a kérdést. Lehet, hogy ugyanoda (Alföld) adtuk el az autónkat??? Lehet, hogy egy szélhámos, nagy kiterjedésű hálózat? A csálád mindenesetre nagy volt, akik az autóért jöttek. Az autómat, (ami rendszeresen szakszervizben gondozott járgány volt, januárban vizsgázott) pénteken eladtam és vasárnap telefonált a vevő, hogy a turbó (diezel) tönkrement, az autó a szerelőnél, nem indul és visszaszállítja költségemre (kb 200 km) fizessem vissza a vételárat. Úgy gondolom, mivel a falusi autószerelőnél áll az autóm, engedélyem nélkül szétszedték, ettől kezdve elvesztették a szavatosság iránti jogukat. Remélem nem tévedek.
        Marci

  3. Érdeklődnék,hogy mikre kell figyelni használt autó vásárlásakor?
    Venni szeretnék egy 2005-s citroen c4-t 1.6hdi-t,kereskedőtől.

  4. Sok furcsa közös dolog van Kocza Úr autójával. Az enyémben 388 000 km volt. Hibátlan, csak márkaszervizben járt, mindig mindent megkapott ami jár neki – meg is hálálta, mert soha nem hagyott cserben. 3 hónapja vizsgázott. Az enyémet csak 100 km-re vitték és még aznap “meghalt” a dízel adagoló. Tőlem is fele összeget követelnek, igaz csak 200 000-nek a felét. Engem is három nap múlva hívtak. Netán egy “maffia” karjaiban vagyunk??

    Laci

  5. Tisztelt László!

    Tanácsot szeretnék kérni Öntől, mert kb. 3 hónapja megvásároltam életem “legjobb” használt autóját. Mérnök tulaj, mindig szakszervizbe hordta a kocsit, álom. Sajnos a mai napon mikor egy kopó alkatrészt cseréltettem, meglátta a szerelő, hogy az automata váltóból szivárog az olaj és csak kérdés, hogy hogyan lehet javítani, illetve mi lesz a pontos diagnózis és javítási költség. Természetesen meg szeretném javíttatni, mert a kocsit használni kívánom, de ha jól tudom az automata váltó szavatossági körbe tartozik. Nem történt állapotfelmérés megvásárlás előtt, ráadásul tisztességes piaci árat fizettem a kocsiért. Vásárláskor 89.000km volt benne most 103.000 van benne.
    Várom kommentjét ezzel kapcsolatosan. Mi kell, hogy legyen az első lépés? Nem kívánom a javítási költségeket egyedül fedezni.

    • Kedves Balázs!

      A szavatosság sokkal komplexebb kérdés, minthogy egy alkatrészre kijelentsük beletartozik vagy nem. A szavatosság csak annyit jelent, hogy az eladó szavatolja hogy az eladott tárgy a szerződésben leírtak szerinti állapotban van. Ha ez később kiderül nem így van, akkor a vevő támadhatja a szerzősdést.

      Visszatérve a problémájára, szerintem nagyon nehezen tudná bizonyítani, hogy a hiba nem az elmúlt 14 ezer km alatt történt, ráadásul itt most nem is arról beszélünk, hogy tönkrement valami, hanem egy kis olajszivárgásról.

      Szerintem használt autónál ami önnel történt , az még bőven bele kell férjen a vásárláskor félretett szervizköltségekbe, egy tömítés cseréje nem hinném hogy sokszázezres tétel.

      Ha én lennék az ön helyében, simán megjavíttatnám.
      Ha nem ez az ön döntése, akkor megprobálnék egyezkedni az eladóval, hátha valamennyivel beszáll a költségekbe.
      A harmadik lehetőség egy pereskedés, de ezt csak akkor tegye ha van felesleges sokszázezer forintja szakértőkre, ügyvégekre, és a kimenetel elég bizonytalan, tehát olyan mintha ruletten feltenné a feketére a teljes összeget.

      AutoAudit

  6. Kedves Mindenki!

    Sajnos a használt autó vásárlás rizikós dolog. Akármilyen alapos átvizsgálást is készíttet a vásárló, az mindig csak az aktuális állapotot mondja meg, jövőben fellépő hibákra nincsen jóslási mód szakmai alapon.

    Mindnekinek javaslom, 2-300 ezer Ft-ot mindenképpen rakjanak félre vásárlás mellet szervizekre, mert ez az összeg gumikra, kötelező szervizre épphogy elég, váratlan kiadásokról még nem is beszéltem. (Független az autó értékétől , ha minőségi javítást akarnak, és nincs ingyen dolgozó autószerelő ismerősük.)

    Mivel a használt autót a vásárló általában újkori értékének töredékéért veszi meg NEM NEKI JÁR a problémamentes kilóméterek illúziója, és az ingyenes garanciális javítások, független attól hogy mások mást gondolnak erről. Vannak úgynevezett granaciális csomagok használtautókra, ezeket meg lehet vásárolni, aki ilyet szeretne.

    Aki nagyon nem bírja a váratlan kiadásokat autó esetén, az kérem vagy ne vegyen autót, vagy új autót vegyen minél több garanciával (akár fix hitelre), mivel egy új autónál sokkal kiszámolhatóbbak a költségek, és ez sok embernek aranyat ér. Végeredmény ugyanaz, mindenképpen drága dolog autózni.

    Persze, mindenki hallottt olyan emberről, aki csak megvette a használtautót tizedáron , majd beletett sokszázezer kilométert, és csak olajat kellett cserélni. Sajnos ez csak illúzió, ehhez nagyon nagy szerencse kell, ha egyáltalán létezik ilyen.

    Egy autó minőségi fentartása drága dolog sajnos, ráadásul egy autó állapota az újkori állapotához képest mindig csak roszabb lesz.

    Üdv, AutoAudit

  7. Tisztelt Mindenki!
    Kérdésem a következő lenne: Kb. 2 hónapja vásároltam egy használt (2008-as) Suzuki SX4 Sedant kereskedőtől, 76000 km-el. Egy ismerősöm nézte át vásárlás előtt aki mellesleg autószerelő, és azt mondta hogy szerinte ez valós. Egyébként a kocsi kinézete sem utal másra. A próbaúton minden rendben volt ami lehetett vagy 5km városban…. Ez ugye azzal járt, hogy fel sem tudtam kapcsolni 5. sebességi fokozatba. Vásárlás után azonban kiderült hogy érdekes dolgokat produkál a váltó. Mégpedig 5.–ből szépen kidobálja üresbe amikor éppen kedve tartja. Megnézettem az ismerősömmel, és azt mondta hogy az 5. sebességhez tartozó fogaskerekek el vannak kopva szinte teljesen. (valószínűleg anyaghiba) Namármost ennek a javítása eléggé drága. (csak az anyag 70ezer) Az lenne a kérdésem hogy fordulhatok e a kereskedőhöz valami ellenszolgáltatásért?

  8. Üdvözlöm!

    Segítséget (vagy tanácsot) szeretnék kérni a következő ügyben.

    Tavaly (2014) szeptemberében vettem egy gépjárművet kereskedőtől 650 000 forintért. A gépjármű látszólag jó állapotban volt, szépen kitakarítva és a kereskedő sem mondott róla semmi rosszat. Vétel után vezérléscserére vittem ahol készült egy állapotfelmérő lap. Ezen szerepelt pár hiba amik azóta javítva lettek. Közben kiderült, hogy a kocsival semmit nem foglalkoztak az elmúlt években mivel lassan többet van szervizben mint úton. Azóta ráköltöttem a vételárát a különféle javításokra amit viszont sokallok. Számlák tételesen megvannak dátummal együtt így az a kérdésem, hogy még egy év szavatosságon belül de így, “utólag” érvényesíthetek bármiféle jogot arra, hogy az eladó megtérítsen nekem ebből valamennyit? (tehát a problémám konkrétan az, hogy nem egyből kerestem fel a szerelőt a hibák előjövetelekor hanem utólag…) A történet szempontjából még annyi érdekesség lehet, hogy a kocsi a vétel előtt járt műszakin, de a vétel után a szerelő azt mondta, életveszélyes állapotban van a jármű (fékek, első futómű). Mivel erről írásos jegyzet nem készült, csak a javítás számlái (illetve az állapotfelmérő) így nem tudom, használható lehet-e ez a kereskedővel szemben. Ön, mint szakértő mit javasolna? Hagyjam a fenébe az egészet vagy küzdjek egyet a kereskedővel?

    Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel
    Horváth Jenő

    • Kedves Jenő!

      Minden eset más, ezért ha komolyan gondolja a pereskedést, keressen meg egy ügyvédet. A magyar jog 5 évig biztosan ad önnek lehetőséget erre, hogy elkezdje, ilyen szempontból nincs elkésve.

      Én biztosan nem foglalkoznék vele, mert rengeteg plusz pénzt és időt emészt fel, és a per kimenetelét szerintem senki sem tudja megjósolni.
      Esetleg egyezkedni lehet a kereskedővel.
      Nem akarom védeni a kereskedőket, de ők az ilyen autókat legtöbbször beszámítják, sokszor csak felületesen ismerik az állapotukat.(Mondjuk a fényezés vastagságot tudja, de nem biztos hogy egyszer is végigváltotta a sebességeket.)

      A magyar valóság az, hogy mindenki a következő képpen szeret autót birtokolni:

      Újonnan nem veszek, mert nagy az értékvesztése, ezért használtan veszem meg. Szervizre max olajcserére költök, végletekig lehasználom az autót, majd ha már jönnek elő a hibák, beszámíttatom egy kereskedőnél.(persze a kereskedő nem túl sokat ad érte )

      És ilyenkor veszi meg a sokadik tulajdonos az autót.
      Külföldön is ez van, csak kicsit jobb állapotban, és fiatalabban dobják ki az autót, ezek özönlenek be most az országba.

      Az ön esetében a futómű és fékek felújítása a teljesen kopó alkatrész, sajnos az ilyen olcsó autónál is nagy költség, és akkor majd még jön a kasztni rohadása, az se lesz kicsi.

      Nekem is van jelen értéken 300ezret érő olyan autóm, amit kb .1,.2 millióért vettem anno, és most 3 millióban van. Viszont én nem vagyok hajlandó gumin, fékeken, futóművön, megbízhatóságon spórolni, ennek sajnos ez az ára.(6 év alatt, ha úgy vesszük havi 40ezerbe került)

      Az autó vételára csak egy nagyon kis csepp a tengerben, minőségban autózni nagyon drága, egy részletre vett olcsó új autó, nem feltétlen drágább, mivel a gyári garancia sokmindentől megvéd akár 8 évig.

      Aki azt mondja, hogy neki olajcserére költött, semmi másra, na az tipikusan az a használó, aki egy romot ad tovább, elég nagy felelőtlenség.(ő amortizációra költ, plusz szerencséje van épp nem nála döglik le, és tipikusan nem vezet xls táblázatot az autó ktgeiről)

      Üdv, AutoAudit

      • Koszonom a kimerito valaszt. Igazabol en sem a kereskedore haragszom, hanem arra a tulajra aki hagyta igy tonkremenni a kocsijat. Sajnos jogi kapcsolatban viszont nem vele vagyok. Most meg okmanyirodabol kikerem a km allasokat.. Hatha kibukik valami. Megegyszer koszonom es tovabbi szep napot.

  9. Sziasztok!

    Próbáltam a szavatosság témában kérdezni, de ott valahogy le van tiltva a hozzászólás. Bocs ha kicsit off-topic leszek – de remélem tudtok segíteni.

    Vettem egy 7 személyes terepjárót, viszonylag magas áron, egy márkakersekedésből aki bizományban árulta az általuk szervizelt kocsit. Sajnos csak később vettem észre, hogy a 3. üléssorhoz hiányzik a biztonsági öv. (A forgalmiban is 7 személyre van vizsgáztatva.) Valahogy eszembe se jutott, hogy ezzel gond lehet, nem is tudtam, hogy pontosan hol kéne lennie, vagy mennyire fontos a megléte, de azóta már megtaláltam a helyét.

    A gond az, hogy mint azt később megtudtam, kötelező a biztonsági öv minden utasnak, és így jelen állás szerint ezzel nem is engednek át a következő műszaki vizsgán. (Az övek pótlása bőven 100e Ft fölötti költség lesz.)

    Itt az eredeti hirdetés szövege:
    “Márkakereskedésből eladó, garantált kilométer futás, kifogástalan műszaki állapotban, márkaszervizben szervizelt”

    Az igazi tulajt sosem láttam, sosem találkoztunk, én csak a márkakereskedés eladójával álltam kapcsolatban és tárgyaltam. De az adásvételin a tulaj adatai vannak. (erről szól a bizomány)

    Kérdés: Mik a lehetőségeim most? Mivel márkakersekedésből vettem, jogosak-e az elvárásaim, miszerint ők ezt így nem adhatták el “kifogástalan műszaki állapotban” címmel. Mivel én gyakorlatilag egy márkaszerviztől (és nem magánszemélytől) vettem nekik illett volna tudni erről, és szólniuk kellett volna.
    (Amúgy rendesek voltak, nem hiszem hogy direkt hallgatták el ezt.)

    Csakhogy a “bizomány” nem tudom, hogy milyen csavart jelent a történetben. Van-e valami szavatosság ilyen esetben.

    Köszi előre is a választ.

    • Kedves Ocsi!
      Sajnos nem tudom ilyenkor mi a jogi helyzet, mivel nem vagyok ügyvéd, érdemes egyet megkérdezni.
      Valószínű attól függ miylen papírok vannak a bizományról. Mondjuk én arra tippelnék hogy az eredeti eladó is lehet felelős, de mint mondtam minden a papírokon múlik jogilag. Az is lehet hogy a kereskedő lopta ki ezeket, vagy aki bizományba adta az hozzáadta az autóhoz.

      Én biztos kérném a kereskedőtől a probléma megoldását.
      A jó hírem az, hogy mivel a forgalmiban is benne van a 7 személy, ez a jobbik , azaz olcsóbbik eset.
      Mivel nekem is van egy 7 személyes autóm ,anno gondolkodtam hogy veszek egy 5 személyest majd átalakíttatom, de az autófelügyeletnél lebeszéltek róla, mert nagyon drága és macerás, számolásaim szerint inkább 4-500ezer lett volna. Önnek ott van szerencséje, hogy a papírjai 7-et mutatnak, szóval esélyes hogy csak kilopták, vagy egy balesetnél nem pótolták, vagy ha külföldről behozott autó akkor egyéb trükkök is lehetségesek.

      Reméljük nem áfacsalt, sajnos ettől a következő 5 évben nagyon sokan retteghetnek akik behozott használtautót vettek, ha lesz időm írok róla egy cikket, mert érdekes, és nem nagyon feszegetett a téma.

      • Köszönöm a gyors választ.

        Kíváncsi lettem milyen “egyéb trükkök” / “áfacsalt” dolgok lehetnek még, ugyanis, az autó valóban külföldről (olasz) lett behozva 2013-ban.

        Törésre én is gyanakodtam, de két egymástól független helyen is körbemérték az autót, és nincs nyoma javításnak.

        Mindenképp felveszem a kapcsolatot a kereskedővel, csak szerettem volna tudni, mennyire érezhetem magam nyeregben az esetleges vita során.

        Köszönöm!

  10. Üdvözlöm!
    Kétségbeesetten kérdezném az alábbiakat:
    2 hónapja vásároltam egy 2007-es 1.6-os HDI Berlingót, elvileg 170. 000 kilométerrel. Korábban nem használtam ilyen motorral ellátott autót, agy túl sok tapasztalatom nem volt vele. A vételár 1. 100. 000 forint volt, plusz még az nap 130 ezer komplett vezérlés csere, tekintettel arra, hogy nem igazán volt ismert az autó előélete, lévén külföldről behozottról van szó. Az eltelt idő során kb. 2 ezer kilométert tettem meg az autóval és már az ABS-l problémám volt, amire rá is költöttem 40 ezret. Sajnos ez csak a kezdet volt, mert elkezdett induláskor pár percig fulladozni az autó és több szervizben is megerősítették, hogy a turbó az halott és vezérlő láncot kell cserélni, mert kopog, laza és bár melyik pillanatban elszakadhat és akkor nagy a baj…. A szervizben közölték: alap hangon 300 ezer, de lehet több is. Nos ennyit a tényekről, most egy rövid kérdés: az autót egy kereskedésben vettem, konkrét állapot felmérő lapot nem írtunk, de úgy gondolom, ezek a hibák nem az én tulajdonomban keletkeztek, inkább visszaéltek a laikusságommal és hívták fel a figyelmemet a várható problémákra. Mi a véleménye, ebben az esetben a jótállás illetve szavatossági idő érvényesíthető e, és érdemes e a kereskedővel akár perre is menni, vagy visszavásároltatni vele az autót, mert nem szeretnék több száz ezer forintot rákölteni, hogy bőven másfél millió felett legyen gyakorlatilag a vételár. Várom mielőbbi véleményét. Köszönettel. Károly

    • Kedves Károly!

      A szavatossággal az eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan(vagy hibákról tájékoztatott) terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejlett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni.

      Én úgy gondolom, ha az adásvételin nincsenenek ezek a hibák leírva, és nem is lett tájékoztatva ezekről, akkor szerintem élhet szavatossági jogával, de egy ügyvéd megkeresését mindenképpen javaslom.
      Mivel behozott autó, el tudom azt is képzelni, hogy papíron a kereskedő sosem volt tulajdonosa a járműnek, és még az is lehet hogy az átírást is ők intézték, esetleg az adásvételiről másolata sincsen önnek. Ebben az esetben szerintem nehéz lenne bizonyítani az igazát.

      Sajnos a használtautó vásárlás ilyen, újkori árához képest spórolt kb. 4 millió Ft-ot, sajnos fentartásra kell költeni. Ráadásul a turbó egy ilyen autón nem feltétlen a legdrágább alkatrész, sőt cseréjének munkadíja is a legolcsóbbak közt van.
      Egy egymillió Ft értékű dízel autón könynedén keletkezhet olyan hiba, ami félmilliós kiadást okoz, ez egyáltalán nem meglepő.

      Saját tapasztalatból mondom, hogy egy 3 millió Ft körüli új autó akár hitelre mondjuk egy 5 éves távon olcsóbb, mint egy másfélmilliós nagyobb aktegóriájú, de 10 éves, feltéve ha az ember minőségben akar autózni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *